ساخت تابلو چلنیوم با حروف برجسته

تابلو چلنیوم با حروف برجسته یا همان حروف برجسته چلنیوم به مانند حروف پلاستیک می باشد که اجزاء آن شامل رویه و لبه می باشد برای متریال رویه پلاستیک آکرولیک استفاده می شود ولی در لبه چلنیوم به جای پلاستیک از جنسی که شباهت زیادی به آلومینیوم دارد که از استیل براق تر هست استفاده می شود.

تابلو چلنیوم با حروف برجسته

تابلو چلنیوم با حروف برجسته

در مقاله ، قبل از نکات ساختاری آن برایتان صحبت کردیم.

آموزش ساخت تابلوسازی حروف برجسته چلنیوم

تابلو چلنیوم با حروف برجسته : ابتدا سفارش طرح لوگو و یا کلماتی که قرار است با چلنیوم به آن حجم و برجسته می کنیم را با نرم افزار کورل (Corel Draw) ترسیم می کنیم که طرح را به دستگاه لیزر و یا سی ان سی می دهیم تا اول رویه حروف را که پلکسی گلاس است برش بدهیم.

این طراحی با (Corel Draw) گام اول در تابلوسازی چلنیوم می باشد با دستگاه لیزر پلکسی که اغلب با ضخامت 3 میل آکرولیک است برش  می دهیم برای لبه کاری چلنیوم از چلنیوم های موجود که رنگ های مختلف دارند که در واقع بیشترین چلنیوم مصرفی نقره ای براق و طلایی براق است، استفاده می کنیم.

لبه های چلنیوم طبق سفارش مشتری و صلاح دید تابلوساز با عرض 7، 9، 11 سانت انتخاب می کنیم و آن را با خم کاری کردن به دور پلکسی برش خورده می چرخانیم و با چسب یک دو سه آن را فیکس کرده و می چسبانیم.

حال برای تأمین نور آن از اس ام دی استفاده می کنیم البته قبل از آن باید از پی وی سی که آن را با کپی کردن از روی حروف ساخته شده برش می دهیم.

اس ام دی ها را با در نظر گرفتن قطر قلم روی پی وی سی می چسبانیم و سیم های آنها را با دستگاه منگنه روی پی وی سی منگنه می کنیم این کار باعث می شود که سایه سیم ها روی پلکسی نیوفتد و در ضمن بعد از مدت ها که چسب زیر اس ام دی SMD خواص خود را از دست داد از روی زیرکاری جدا نشود.

شرکت تابلوسازی آژند برای تابلو چلنیوم با حروف برجسته  ابتدا زیرسازی تابلو یا همان بک گراند، تابلو نوع  متریال کامپوزیت یا ترموود توصیه می کند، که زیرسازی  پی وی سی را روی آن نصب می کند .

البته که برای اینکار بهتر است از پلات (کاغذی که طرح روی آن کپی شده) استفاده بکنیم به دلیل جابه جا نشدن حروف و تسریح در نصب.

و بعد از نصب زیرسازی سیم کشی انجام داده و از پشت حروف سیم را می کشیم که سیم ها دیده نشوند و حروف ساخته شده را روی PVC نصب می کنیم.

برای نصب حروف روش دیگری را هم می توان انجام داد که PVC را با استفاده از اسپیسر (پایه) با کمی فاصله (2 یا 3 سانت) از بک گراند نصب می کنیم و یک ردیف اس ام دی (SMD) را هم به پشت پی وی سی در قسمت کنار لبه نصب می کنیم.

این کار باعث میشود که  هنگام روشن شدن آنها یک حاله نور از پشت حروف دیده بشود که زیبایی خاصی به حروف می دهد. این روش را نوراندریک می نامند.

برای زیبایی و جذابیت بیشتر میتوان پلکسی رویه را از ترکیب دو یا چند رنگ انتخاب نمود که اصطلاحاً استروک میگویند و اینکار را با چسباندن برچسب های استیکر و یا به وسیله چسباندن یک ورق بر رو و یا زیر لایه اول انجام میدهند.

تفاوت حروف برجسته پلاستیک و چلنیوم در لبه ها می باشد همانطور که در بخش چلنیوم اشاره شده تابلوهای برجسته دارای رویه و لبه می باشد که در برجسته پلاستیک رویه و لبه هر دو از یک جنس (ورق پلکسی آکرولیک) می باشد.

که البته تنوع رنگی وسیع برای لبه و رویه وجود دارد و قابلیت انتشار نور از رویه و لبه وجود دارد ولی در تابلو چلنیوم رویه از همان متریال آکرولیک خواهد بود که قابلیت انتشار نور را داراست ولی لبه های آن چون از جنس فلز آلومینیوم خواهد بود، قابلیت انتشار نور را ندارد.

البته شرکت تابلو سازی آژند پس از سالها تجربه و با استفاده از تکنیک های روز دنیا در این ضمینه پیشرو میباشد و با مشاوره از ما به نتایج مطلوب تری خواهید رسید .

امیدوار هستیم بتوانیم در خدمات رسانی سربلند باشیم و شما هم یکی از مشتریان راضی و خوب ما باشید.

www.tabloazhand.com