حجیم سازی در تابلو سازی

حجیم سازی تابلو سازی و استفاده از زمینه های خاص

دادن بعد به تابلوها از ایده هایی است که جای کار بسیاری در عرصه تبلیغاتی تابلو سازی دارد. صنعت چاپ سه بعدی از جمله خلاقیت ها و نوآوری ها در این زمینه می باشد. تابلو چلنیوم، تابلو فلز و پلاستیک از انواع تابلو سازی هستند که داری حجم و بعد می باشند. پردازش نور در این نمونه تابلو به اثر بعد و حجمی که به آن ها داده می شود مؤثر است. استفاده از یک پس زمینه مناسب برای بازتاب نورپردازی و بعد و حجمی که به تابلو های برجسته همچون تابلو چلنیوم داده می شود، تاثیر خاص و زیبای خود دارد.

بررسی وضع طراحی گرافیک سردر فروشگاه ها و مغازه ها

امروزه حضور و نقش موثر گرافیک در زندگی روزمره را نمی توان نادیده گرفت. گرافیک به نیاز ما برای برقراری ارتباط با مخاطب پاسخ می دهد و این امر از طریق علائم، تابلوها، بیلبوردها و … انجام می شود. ما در زندگی خود، روزانه با هزاران تابلو، علامت و عناصر گرافیکی مواجهیم که برخی را به ذهن می سپاریم و از کنار بسیاری به راحتی و حتی بدون لحظه ای مکث و تفکر می گذریم.

یکی از تابلوهای عمومی که ما هر روز با آن در ارتباطیم و اطراف ما زیاد به چشم می خورد، تابلوی سر در مغازه هاست (sign) که امروزه تبدیل به نوعی آلودگی بصری برای شهر ما شده است.

این تابلوها که در ردیف های نامساوی و به رنگ ها و اندازه های مختلف قرار گرفته اند، فقط باعث شلوغی شهر شده اند و از ارزش هنری و بصری قابل دفاعی برخوردار نیستند. شاید برای اثبات این گفته بهتر باشد از خودمان بپرسیم: که به راستی چند تابلو در ذهن ما مانده اند؟

وقتی در اتومبیل هستیم و از جلوی آنها به سرعت می گذریم، اطلاعات کدامیک را سریع دریافت می کنیم؟ کدامیک دارای هویت و نشان دهنده نوع کار و شغل خاص آن مغازه می باشد؟ و ما برای نشانی دادن از تابلو و علامت کدام مغازه به عنوان یک هویت مستقل خاص آن یاد کرده ایم؟

حجیم سازی در تابلو سازی

برای یک معاملات ملکی همان تابلو بکار می رود که برای سالن عروسی یا فروشگاه صنایع دستی و … . تابلوهای مغازه ها بازگوکننده هویت هر حرفه و شغل خاص نیستند