مشخصات فنی چلنیوم

مشخصات فنی چلنیوم : اولین شرکت تولید کننده چلنیوم کشور اسپانیا. Spain   که محصول خود را با نام آلوراپید alurapid به بازار عرضه کرد .

تشخیص آن با برندهای دیگر به این شرح می‌باشد که آلوراپید اصلی در قسمت داخلی made in Spain + alurapid حک شده البته این متریال به نسبت با برندهای دیگر گران‌تر است.

سایز و رنگ چلنیوم

چلنیوم در سایزهای ۷،۹،۱۱ به بازار عرضه شده  رنگ های مختلف آن شامل نقره ای ، طلایی  ، مشکی ، سبز ، قرمز ، آبی،سفید،در بازار موجود است  و ضخامت ان ۰/۳,۰/۴,۰/۵,میلیمتر می‌باشد .

ضخامت چلنیوم

تابلو سازی چلنیوم باید آلیاژی نرم و قابل انعطاف باشد به دلیل اینکه به راحتی خم و شکل به خود بگیرد و به دور پلکسی بپیچد در غیر اینصورت استادکار نمیتواند به راحتی ان را به دور رویه پلکسی که با لیزر بریده شده بچرخاند در نتیجه چلنیوم غر شده و شکل خوبی پیدا نمیکند .

چلنیوم های با ضخامت بیشتر برای ساخت حروف با قطر قلم بیشتر از ۱۵ سانتیمتر بسیار مناسب می‌باشد و حروف های بزرگ پس از ساخت با این لبه ضخیم هنگام نصب و حمل‌ونقل تاب بر نمیدارد ،و به اصطلاح استادکاران حروف ها مانند کنده درخت میشود.

مشخصات فنی چلنیوم

میزان مصرف چلنیوم در کشور های مختلف

به دلیل پر مصرف بودن این متریال کشورهای دیگر از جمله تایوان هم به فکر تولید آن افتادند و مشابه این محصول را با نام تجاری aluband روانه بازار جهانی گردند البته این برند نیز در نوع خود با کیفیت می‌باشد.

طبق معمول بعد از تایوان کشور چین هم به فکر تولید لبه چلنیوم های مشابه افتاد که تا کنون بازار چلنیوم ایران را به دست گرفته و چلنیوم هایی با برند های الوشاین alushaine , آلوتیپ alutape ,سهند sahand ,آلونام aluname ,گلکسی ،و غیره که امروزه در کشور ما بسیار فراوان یافت می‌شود .

چلنیوم های پانچی جدیدی تولید شده که انواع آن در بازار موجود هستند چند نوع از این پانچ ها از داخل نوار پلاستیکی رنگی چسبیده که وقتی اsmd روشن میشود نور رنگی از کناره های حروف می‌تابد و زیبایی حروف چلنیوم را دوچندان می‌کند.

نوعی چلنیوم به نام لترمکس letter Max در بازار موجود است که روی لبه حدود یک سانتیمتر یا کمتر به طوری که ان قسمت شفاف بوده و به صورت یک یا دو ردیف تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور متساعد می‌شود و زیبایی زیادی به لترمکس می دهد.

برای مشهاده نمونه کار تابلو چلنیوم کلیک کنید.